چگونه بازاریابی بهتری در اینستاگرام داشته باشیم
چگونه بازاریابی بهتری در اینستاگرام داشته باشیم
با بهره گیری از تکنیک های خاص بازاریابی در اینستاگرام، می توانید نرخ مخاطبان تان را افزایش دهید و شاهد تاثیر محتوای به اشتراک گذاشته خود باشید.

به گزارش زومیت، استقبال روزافزون مردم از اینستاگرام، بر کسی پوشیده نیست و پیش بینی می شود در دو تا سه سال آینده، نرخ مخاطبانی که از این پلتفرم استفاده می کنند به طرز چشمگیری افزایش یابد. همین امر اینستاگرام را به ابزاری مناسب برای بازاریابان تبدیل کرده است. استفاده از شش تکنیک زیر به شما کمک می کند حداکثر بهره را از این فرصت بزرگ ببرید.

از تجزیه وتحلیل اینستاگرام برای بهینه سازی حساب کاربری خود استفاده کنید

در تجارت همیشه گفته می شود چیزی را می توان مدیریت کرد که قابل اندازه گیری باشد. این موضوع برای بسیاری از طرح های بازاریابی، از جمله بازاریابی در اینستاگرام هم مصداق دارد. در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای آنالیز عملکرد پست های اینستاگرامی وجود دارند که به برندها کمک می کنند از این کانال، استفاده بهتر و موفق تری داشته باشند.

هنگامی که به دنبال یک ابزار تحلیلی اینستاگرام می گردید، باید به چند قابلیت خاص توجه داشته باشید که برای بازاریابی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. اول و مهم تر از همه، این ابزار باید توانایی نظارت بر عملکرد پست را داشته باشد، یعنی نشان دهد که کدام پست ها بهتر جواب داده و بالاترین نرخ کلیک را داشته اند. این اطلاعات به بازاریابان کمک می کند استفاده موثرتری از اینستاگرام داشته باشند.

به علاوه، بازاریابان به احتمال زیاد می خواهند از ابزاری استفاده کنند که توانایی برنامه ریزی پست ها را دارد. اکثر ابزارهای آنالیزی اینستاگرام قادر هستند بهترین زمانی را که برای به اشتراک گذاشتن محتوا مناسب است، تعیین کنند. این زمان ممکن است خارج از ساعات اداری باشد، به همین دلیل برنامه ریزی برای به اشتراک گذاشتن محتوا، مفید و کاربردی است.

درنهایت، بازاریابان به ابزاری نیاز دارند که قادر باشد تاثیر کلمات کلیدی و هشتگ های خاص را مشخص کند. این قابلیت باعث می شود تیم بازاریابی بتواند در لحظات و تجربیات به یادماندنی تری با مشتریان بالقوه یا مشتریان فعلی در تماس باشد.

از محتوای تولیدی توسط کاربران استقبال کنید

UCG یا محتوای تولیدی کاربران، پدیده ای است که رویکرد برندهای تجاری هرروز به آن بیشتر می شود. درواقع UCG زمانی معنا دارد که یکی از مصرف کنندگان محتوایی را به اشتراک می گذارد که در آن از محصول یا خدمات خاصی استفاده شده است. برندها می توانند این محتوا را به عنوان شاهد و مدرکی بر استقبال اجتماعی از محصول شان، مورد استفاده مجدد قرار دهند. UCG اعتبار برندها را بالا می برد و باعث می شود مشتریان اعتماد بیشتری به محصولات داشته باشند.
یک دیوار اجتماعی زنده خلق کنید

برای اینکه همزمان برند و کانال اینستاگرام خود را تقویت کنید، یک دیوار اجتماعی زنده خلق کنید که بتواند هم در دفتر شرکت و هم در رویدادهای تجاری زنده به اشتراک گذاشته شود. ابزارهایی مانند Tint وTagboard به شما در جمع آوری محتوای تولیدشده توسط کاربر و همچنین به اشتراک گذاشتن جریان زنده و همزمان مطالب ارسال شده در یک کانال خاص اینستاگرام، کمک می کنند.

حساب اینستاگرام خود را در سایر کانال های مجازی به نمایش بگذارید

شرکت هایی که علاقه مندند حساب کاربری موفق تری در اینستاگرام داشته باشند، باید با تبلیغ صفحه خود در سایر کانال های اینترنتی، آن را ارتقا دهند. اگر تیم بازاریابی شما از ایده های نوآورانه ای در صفحه اینستاگرام خود استفاده می کند، کاملا منطقی است که از آنها در وب سایت یا وبلاگ شرکت و شبکه های مجازی دیگری که به صنعت شما مربوط هستند، صحبت کنید.

این کار باعث می شود افراد بیشتری کانال اینستاگرام شما را بشناسند.

بازاریابی شخصیتی را امتحان کنید

بازاریابی شخصیتی یا Influencer Marketing، به این معنا است که شما از افراد سرشناس و محبوب برای تبلیغ یکی از کالاهای خود استفاده می کنید تا به این وسیله پیغامی خاص به مخاطبان خود برسانید. طبق تحقیقات سایتAdWeek، تقریبا ۹۴درصد شرکت هایی که از این روش استفاده کرده اند، نتایج آن را مثبت و قابل توجه دانسته اند. درست است که برای شرکت ها، تعیین میزان دقیق تاثیر یک شخص خاص ممکن نیست، ولی اگر از این روش به خوبی استفاده کنید، بازده فوق العاده آن را در جوانب مختلف کسب وکارتان خواهید دید.

از محتوای ویدیویی بیشتری استفاده کنید

طبق نتایج منتشرشده از تحقیقات وب سایت رسانه های دیجیتالMWP، بیش از ۵۵ درصد مردم هرروز دست کم یک ویدئو را به صورت آنلاین تماشا می کنند. نسبت به عکس های سنتی، ویدئو توجه مخاطب را به صورت قابل اعتمادتر و برای مدت زمان طولانی تری به خود جذب می کند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت های تجاری از به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی در اینستاگرام استقبال کرده اند.

جمع بندی

برای بهبود بازاریابی در اینستاگرام، بهتر است لااقل برخی از نکات ذکرشده در این مقاله را مورد استفاده قرار دهید و امتحان کنید. بازاریاب ها پیش از هر چیز باید اطمینان حاصل کنند که ابزار آنالیزی اینستاگرام آنها، نتایج درست و واقعی را به آنها نشان می دهد. تجزیه وتحلیل پست های اینستاگرام به بازاریاب ها کمک می کند که متوجه شوند چه نوع محتوایی تاثیرگذارتر است و بیشتر موردتوجه فالوئرها قرار می گیرد.

در مرحله بعد بازاریاب ها باید محتوایی را که با مخاطبان شان بهتر ارتباط می گیرد، شناسایی کنند که ممکن است استفاده ازUCG، تبلیغات توسط شخصیت های محبوب یا محتوای ویدیویی باشد. در نهایت استفاده از دیوار اجتماعی و تبلیغات در سایر رسانه ها می تواند در افزایش تعداد فالوئرها نقش مثبتی ایفا کند.

 منبع: ENTREPRENEUR
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید