کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم
کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم
کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه‌ کم و اینکه چطور می‌توانیم از این طریق شروع به درآمد‌زایی بکنیم، سوالی است که اکثر مردم در جلسات مشاوره دیپروتد در این 2 سال اخیر از ما می‌پرسند، به همین دلیل در این راستا این مقاله را تدوین کردیم.

دلیل اینکه این حجم از سوال در این 2 سال اخیر مطرح شده به دو دسته تقسیم میشود:
دلیل اول:

بالا بودن نرخ اجاره مکان  برای دفتر ، مغازه ، کارخانه و …

با توجه به اوج گرفتن قیمت‌های اجاره  و هزینه‌های زیاد تجهیز کردن مغازه‎ها ، تنها قشر کمی از مردم قادر خواهند بود که این هزینه‌ها را پرداخت کنند و به همین جهت، حجم بسیار زیادی از مردم به سمت کسب و کارهای خانگی کشیده شده‌اند.
دلیل دوم:

افزایش کسب و کارهای اینترنتی

با اوج گرفتن کسب و کارهای اینترنتی و کسب و کارهایی که حتی از خانه هم قابل انجام است، افراد به راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی با سرمایه کم روی آورده‌اند.



در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی کسب و کارهای خانگی بپردازیم، این پرداختن را از تعریف کسب و خانگی شروع میکنیم و سپس شرح می‌دهیم که آیا اصلا امکان این که با سرمایه کم درآمدزایی کرد وجود دارد و پس از آن به شرح کار در منزل می‌پردازیم و می‌گوییم که این کار برای خانمها و آقایان به چه صورت است و در ادامه از 19 کاری که می‌توانید از خانه با آن به درآمد برسید می‌پردازیم و به عنوان هدیه به شما دوستان ، بهترین این کارها در ایران را از نظر  دو متخصص برتر کسب و کار در  دیپروتد (جناب آقای دکتر پدرام شهدوست مقدم – نیلوفر عمادی)به شما معرفی می‌کنیم.


 شما با خواندن این مقاله تمامی اطلاعاتی که از یک شغل خوب و کسب و کار خانگی پرسود با سرمایه کم نیاز دارید بدانید و کارتان را شروع کنید خواهید دانست، امید داریم که این مقاله مورد توجه شما دوستان قرار بگیرد.
 کسب و کار خانگی چیست؟

کسب و کار خانگی (یا کسب و کارهای خانه محور)که در انگلیسی اصطلاحاً HBB   نامیده می‌شوند به شغل و بیزینسی گفته می‌شود که مالک آن کار را در خانه انجام می‌دهد و دفترش در محل خانه است. علاوه بر مکان، کسب و کارهای خانگی معمولا از تعداد بسیار محدودی کارمند تشکیل شده است که معمولاً اعضای اصلی آن‌ خانواده است که گاهاً این کسب و کارها به کسب و کارهای خانوادگی نیز نامیده می‌شوند. این شغل معمولاً دکور(مانند مغازه) و محل پارک و تبلیغات محیطی ندارد و گاهی ممکن است این نوع کسب و کارها از نظر شهرداری دچار ممنوعیتی هم باشد(منظور از این ممنوعیت این است که محل کار اداری نیست و سند آن مسکونی است).

دیدگاه کار در منزل در طی این سال‌های اخیر اعتبار و رونق خاصی گرفته است تا حدی که دفاتر خانگی هم اکنون با شرکت‌های کوچک تجاری به رقابت می‌پردازند و حتی در کمتر پرداختن مالیات‌ها هم می‌توانند از شرکت‌های کوچک تجاری سبقت بگیرند.

اینترنت پر سرعت و خطوط تلفنی و موبایل باعث رشد این نوع کسب و کارها شده است و مردم هم کم‌کم به این مشاغل اعتماد کرده‌اند.در گذشته این نوع کسب و کارها معمولا در یک انباری و یک فضای کوچکی از خانه انجام می‌شد، به شکلی که کاملا به صورت مجزا از خود خانه بود ولی هم اکنون کسب و کارهای خانگی داخل خود منازل هستند و با محیط خانه به طور کامل در تعامل هستند، در قدیم، اکثر این نوع کسب و کارها فرد شاغل دارای کار دیگری نیز هست و فقط به عنوان یک تامین کننده مالی این نوع کسب و کارها را انجام می‌داد.  ولی هم اکنون وسعت این کارها به حدی رسیده است که فرد این نوع کار را به شکلی ایجاد می‌کند که قابلیت رشد و گسترش را در مرور زمان داشته باشد تا بتواند در ادامه به عنوان شغل اصلی به آن نگاه کند.
تاریخچه کسب و کار خانگی:

تاریخچه لغوی کسب و کار خانگی برمی‌گردد به لغت «صنعت روستایی»  این لغت برای اولین بار در سال 1978 ایجاد شد این لغت اولین بار توسط«ماریون بر» و از تحقیقی مبنی بر اینکه زنان آمریکایی در خانه چه می‌کنند ایجاد شد اصل این مقاله با عنوان« زنان کارآفرین» نوشته شد و تعداد زیادی از مقالات و ارگانها برای جمع آوری این اطلاعات تلاش کرده‌اند و در نهایت نزدیک به 40هزار خانم از مسائل و مشکلات خود در مورد کسب و کار خانگی سخن گفتند.

این مسائل در طی دو سال بررسی و تحلیل گردید و در سال 1980 انجمنی با عنوان «کار خانگی و تاجرین زن» تاسیس گردید که بتواند به مبارزه با مسائل و مشکلاتی که در سر راه این نوع کارها وجود داشت بپردازد، مقاله ای که در این زمینه نوشته شد 50هزار بار کپی شد و فروخته شد و از آن دوران مقالات زیادی و مجلات زیادی نوشته شد و در سال 1986 قانونی تصویب گردید که این محدودیت‌ها برداشته شد.

از آن پس به لطف تکنولوژی کارهای خانگی رشد فراینده‌ای کردند، به شکلی که در مارچ سال 2013 بیش از 8 میلیون نفر در آمریکا کسب و کار خانگی داشتند.

این اعداد چه چیزی را نشان می‌دهد؟

آیا هنوز هم به این سرمایه‌گذاری شک دارید؟
آیا هنوز هم با سرمایه کم می‌توان درآمدزایی کرد ؟

یکی از سوالاتی که به صورت منظم  مشاوره گیرنده‌ها از ما می‌پرسند این است که همه این‌ها شعار است و امکان اینکه یک کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم بتواند به درآمد خوب و زیادی برسد غیر ممکن است، برای همین در این قسمت تعدادی مثال برای این قسمت می‌آورم که برایتان این قضیه ممکن شود.
مثال 1:

اولین شرکتی که قطعا اسم آن را شنیده اید Apple Inc است، شاید برایتان جالب باشد که این

شرکت در ابتدا فقط یک کسب و کار خانگی بوده است که توسط« استیو جابز» و «استیو وزنیاک» از پارکینگ خانه« استیو جابز» شروع شده است.
مثال2:

دومین مثال آمازون است، بله درست حدس زدید، آمازون در ابتدا یک کسب و کار خانگی بوده است و همانطور که می‌دانید «جف بزوس» آن را از خانه و اینترنت استارت زد.
مثال3:

سومین مثال ما Hewlett-Packard است، مکان اصلی آن هم اکنون موزه است، پارکینگ HP



در بالا تعدادی مثال برایتان آوردیم که بدانید که لزوما داشتن سرمایه هنگفت اولیه تضمین کننده موفقیت نیست، همیشه و همواره به مردم می‌گویم که شما لازم است با شرایط فعلی خود موفق شوید و هنر در این است که از شرایط کنونی خود بهترین و بیشترین درآمد را داشته باشید، یکی از بهترین راه‌ها، برپا کردن کسب و کار خانگی با توجه به بودجه و سرمایه شماست.19کسب و کاری که در منزل می‌توانید راه‌اندازی کنید؟



در ادامه به 30 کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم اشاره می‌‌کنم، دقت داشته باشید که در این مقاله قصد داریم این مشاغل خانگی را به شما معرفی کنیم، نحوه شروع این پروسه و انجام آن جزو اهداف این مقاله نیست.
بلاگر (blogger)

در صدر جدول این لیست بلاگر بودن است، این شغل یکی از منعطف‌ترین شغل‌ها است که می‌توانید داشته باشید، پتانسیل درآمدی این شغل نامحدود است!

این روش یکی از روش‌های عالی “درآمد منفعل” است بدین معنی که شما فقط با خوانده شدن مطلبتان درآمدزایی می‌کنید.

وقتی که مردم به اندازه خوبی مطالب شما را بخوانند، برای شما درآمد خوبی حاصل می‌شود.



میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

یک بلاگر بین ماهی 30 میلیون تا 1.5میلیارد تومان درآمد دارد!

برای بلاگر شدن از کجا باید شروع کنم؟
نویسنده آزاد (Freelancer Writer)

آیا شما نوشتن را دوست دارید؟

شما می‌توانید درآمد بسیار زیادی از نوشتن داشته باشید، این را از جایی می‌گویم که با تعدادی از نویسنده‌های حرفه‌ای محتوا در ایران کار می‌کنم و در مصاحبه که با آن‌ها انجام دادم متوجه شدم که حدود سالی 3 میلیارد تومان درآمد دارند، من هم در ابتدا این مسئله برایم باورش سخت بود.

میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

اگر شما به عنوان نویسنده تمام وقت کار کنید تقریبا بین 400 تا 800 میلیون تومان درسال می‌توانید درآمد داشته باشید.

چطور شروع کنیم؟

نوشتن، آن هم نوشتن با این درآمد نیاز به هدفمند بودن و یادگیری اصولی دارد، در صورت تمایل می‌توانید از مشاورین ما در این زمینه راهنمایی گیرید.
تصحیح کننده (Proofreader)

این شغل نیز از آن شغل‌هایی است که در ظاهر درآمد آنچنانی ندارد ولی در اصل باید بگویم این شغل جزو شغل‌های پردرآمد دنیا و ایران است.

آیا شما غلط‌ها را در حین خواندن به راحتی می‌گیرید؟یا اینکه وقتی غلط املایی می‌بینید ناراحت می‌شوید؟ اگر اینطور است بهتون توصیه می‌کنم به این شغل وارد شوید.

این شغل نیاز است و بسیاری از افراد در دنیا از آن‌ها بهره می‌برند، البته در حال حاضر این شغل برای زبان‌های خارجه در ایران بسیار کاربرد دارد و برای زبان فارسی کاربرد کمتری دارد.



میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

میانگین درآمد سالیانه این شغل حدودا 500 میلیون تومان است.
حسابدار و دفتردار مجازی (Virtual bookkeeper)

یکی دیگر از روشهایی که می‌توان بوسیله کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم راه اندازی کنید، دفتردار و حسابدار مجازی است، این روش چند سالی است که در ایران هم مرسوم شده است به این شکل که حسابدار و دفتر دار به طور مستقیم به محل مربوطه مراجعه نمی‌کند و از خانه و دفاتر خانگی به انجام این امور می‌پردازد، این روش در ایران بعد از اینکه کل بیمه و مالیات به صورت تقریبا 100 درصدی آنلاین شده‌اند رواج بیشتری پیدا کرده است.

لازمه این روش ایجاد و یا داشتن اندکی تجربه و دانش حسابداری و دفترداری است.

میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

میانگین درآمد سالیانه این شغل حدودا 290 میلیون تومان است.


 فروش در آمازون(FBA)

 بدلیل تحریم‌ها این شغل در ایران در حال حاضر در ایران امکان‌پذیر نمی‌باشد و یا بسیار سخت است.

همانطور که می‌دانیم آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا است، شما با پیدا کردن یک معامله خوب و یک قیمت خوب کالا می‌توانید آن را در فروشگاه آمازون به فروش برسانید، این فروشگاه مسئولیت رساندن محصول شما به فروشنده را هم به طور کامل انجام می‌دهد، تا حدی دیجی کالا هم در ایران این کار را انجام می‌دهد.

میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

میزان فروش در این شغل بستگی به نیرو و توانایی شما در خرید خوب و تبحر شما دارد


تدریس و مربی‌گری

تدریس آنلاین به لطف سرعت زیاد اینترنت و تکنولوژی  در حال رشد است و این روش یکی از بهترین روش‌هایی است که شما می‌توانید به درآمد خانگی برسید.

اگر شما دانش تدریس و تجربه معلم بودن و درس دادن را در کارنامه خود دارید این روش جزو یکی از روش‌های مرسوم کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم است، از تدریس ورزش آنلاین و زبان‌های خارجه گرفته، تا آموزش خیاطی و … این روش در ایران چند سالی است که رونق بیشتری گرفته است.

میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

از این روش، شما از ساعتی 40 هزار تومان تا ساعتی 500 هزار تومان می‌توانید درآمد داشته باشید.
مدیر شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی جزو زندگی روزمره ما شده‌اند، مدیریت این شبکه‌ها هم جزو دغدغه‌های بسیاری از صاحبان کالا و خدمات و ارگان‌هاست، به همین دلیل این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم، بسیار مورد استقبال عمومی قرار گرفته است. در حال حاضر اینستاگرام و تلگرام در ایران بیشتری مخاطب را در بین این شبکه‌های اجتماعی دارد و مدیران شبکه‌های اجتماعی اکثرا کسب و کار خود را از خانه مدیریت می‌کنند، پس اگر به دنبال شغلی هستید که از خانه و یا هر جای دنیا انجام دهید، مدیریت شبکه‌های اجتماعی را به شما می‌دهم.

میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

با توجه به حجم کار و تعداد اعضای شبکه اجتماعی که شما مدیریت می‌کنید مدیریت این شبکه‌ها از 1.5 میلیون تومان به ازای هر شبکه اجتماعی شروع می‌شود که در حقیقت شما می‌توانید درآمد سالیانه بین 180میلیون تومان تا 300 میلیون تومان را داشته باشید.
دستیار مجازی (Virtual Assistant)

اگر شما در زمینه ویرایش و نرم افزارهای گرافیکی متبحر هستید، هر مدیر شبکه اجتماعی به شما نیاز دارد، در ضمن مدیران شبکه‌های اجتماعی علاوه بر مطالب بالا به تحقیق کننده و مطلب پیدا کننده و همچنین به ویراستار و نویسنده هم احتیاج دارند، دستیار مجازی جزو کارهایی است که امروزه با حجم بالای درخواست مواجه است و با کمی تبحر می‌توانید در این زمینه به کسب درآمد از شغل خانگی خود بپردازید.

میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

میزان درآمد این روش بین سالی 200 میلیون تومان تا 400 میلیون تومان است.
رونویسی کردن(Transcripter)

رونویسی کردن به این معنی است که فایل‌های صوتی که گفته می‌شود را به صورت نوشتار تبدیل کنیم، این کار نیاز به حوصله زیادی دارد، این کار نیاز به نشستن طولانی مدت و توجه به همه جزییات دارد، اگر حوصله به اندازه کافی ندارید به سمت این کار نروید.

میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

از این روش، شما از ساعتی 25 هزار تومان تا ساعتی 100 هزار تومان می‌توانید درآمد داشته باشید.
منشی مجازی

منشی مجازی جزو شغل‌هایی است که در یک سال اخیر بسیار در حال رشد کردن است، در تعریف این شغل می‌توانیم بگوییم که این منشی پاسخگوی تماس‌های وارده و چت‌های آنلاین است که این شغل بدلیل اینکه در حال حاضر تلفن‌های مجازی و همچنین سایت‌ها در حال رشد هستند این نوع خدمات در حال افزایش است، در این شغل شما حداقل 30 ساعت در هفته لازم است کار کنید و بسته به سایت و کسب و کاری که با آن همکاری می‌کنید لازم است زمان خود را مدیریت کنید.

میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

میزان درآمد این روش هم از ساعتی 25 هزار تومان بسته به تراکم مشتری درکسب و کار تعیین می‌گردد.
مربی زندگی(Life coach)

مربیان زندگی و انگیزشی در ایران در چند سال اخیر رشد بی سابقه ای داشته است به همین دلیل سیل عظیمی از مردم به سمت این نوع کسب و کار کشیده شده‌اند و تعداد بسیار زیادی از همین راه در حال افزایش درآمد هستند، این نوع از کسب و کار بسیار می‌تواند جذاب باشد و علاوه بر اینکه به مردم هم کمک می‌کنید،

میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

درآمد این نوع کسب و کار از ساعتی 150هزار تومان شروع می‌شود.
ساختن فروشگاه آنلاین با تحویل

رشد فروشگاه‌های آنلاین باعث شده است که بسیاری از فروشگاه‌ها تعطیل و یا درآمد آن‌ها بسیار کم بشود و این فرصتی است برای کسب و کارهای خانگی که با بستن قرارداد به فروش این فروشگاه‌ها کمک کنند و هم درآمدی برای آن‌ها و هم درآمدی برای خود ایجاد کنند.

میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

این کسب و کار خانگی با رستوران‌ها معمولا 15 درصد تا 23 درصد فروش و با سوپرها حدودا روی 5 درصد قرارداد می‌بندد.
طراح گرافیک (Graphic Designer)

طراح گرافیک یا همان(Graphic Designer)، یکی از مشاغل پردرآمد است از کارهایی که این شغل می‌تواند انجام دهد این است که طراحی انواع لوگو و سربرگ و … را انجام می‌دهد، علاوه بر آن طرحی بنرها و بیلبوردها و …. را هم انجام می‌دهد و همچنین نظر دهی درباره تجربه کاربری(UX) وبسایت و طراحی و رنگ دهی ها را به عهده دارد.

میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

این کسب و کار در ماه از 5 میلیون تومان تا 25 میلیون تومان درآمد دارد.
همراه سفر

این نوع همکاری، همراهی با آژانس‌های مسافرتی است، البته به صورت محلی و خانگی نه حضوری بدین معنی که آژانس‌های هواپیمایی از افرادی در خانه برای ایجاد فُرم‌های همراهی سفر خود استفاده می‌کنند و می‌توان به عنوان یک کسب و کار خانگی از آن استفاده کرد، یعنی شما در خانه خود میزبان افراد مطمئن خواهید بود و از این راه به کسب و درآمد می‌پردازید.

میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

درآمد آن از روزی 500 هزار تومان شروع می‎شود.
ارزیاب شبکه های اجتماعی

این کسب و کار خانگی هنوز نوپاست و شناخته شده نیست و رونق نگرفته است ولی در آینده ای نه چندان دور جزو کسب و کارهایی خواهد شد که هر مجموعه و بیزینسی به آن نیاز پیدا خواهد کرد، ارزیاب به معنی ممیزی است، کسی که به بررسی شبکه های اجتماعی ، برندها ، فروشگاه‌ها و …. غیره می‌پردازد.

میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

میزان درآمد کنونی این روش مشخص نیست ولی در آینده به احتمال زیاد جزو 3 رده برتر درآمدزایی در کسب و کارهای خانگی خواهد بود.
 پشتیبانی

کمبود دانش دیجیتال عمومی در مردم باعث شده است که محصولات، خصوصا محصولاتی که با دانش دیجیتال مردم سروکار دارند نیاز به پشتیبانی مداوم و منظم داشته باشند. این پشتیبانی‌ها علاوه بر ایجاد درآمد خوب برای شرکت‌ها برای مردم هم بسیار کارآمد و مفید است.

حال این پشتیبانی را چه کسی انجام می‌دهد؟ این پشتیبانی به چه شکل باید انجام شود؟

در این‌جا باز هم بحث کسب و کارهای خانگی مطرح می‌شود و این شرکت‌ها و موسسات با جذب این افراد به پشتیبانی از محصولات خود می‌پردازند

میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

با توجه به تخصصی که گاها این نوع پشتیبانی ها ممکن است نیاز داشته باشند از ساعتی 25 هزار تومان تا 100 هزار تومان متفاوت است.


 طراح داخلی (Interior  Designer)

اگر شما چشم خلاق و ایده پردازی دارید این شغل، جزو شغل‌هایی است که بسیار می‌تواند درآمد خوبی برای شما داشته باشد. البته دانش فوتوشاپ یا اتوکد هم در این زمینه بسیار کمک کننده است، این نوع کسب و کار که به طراح داخلی(Interior  Designer) معرفی می‌گردد بسیار به حوزه آنلاین وارد شده است و می‌تواند آینده خوبی را برای شما فراهم کند

میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

درآمد یک طراح داخلی از ساعتی 150 هزار تومان شروع می‌شود.
 مراقبت خانگی از بچه‌ها

یکی از شغل‌هایی که جدیدا در حال شکل‌گیری است و هنوز هم بسیار جای رشد دارد، مراقبت خانگی از بچه‌ها است، با توجه به اینکه بسیاری از مادر و پدران فرصت مراقبت دائمی از فرزندان خود را ندارند، بسیار می‌توانند مشتری شما باشند، این شغل خصوصا برای بانوان و کسانی که تجربه مادری را دارند می‌تواند موثر باشد

میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

این کسب و کار از ساعتی 50 هزار تومان به ازای هر کودک شروع می‌شود
عکاسی

آخرین کسب و کاری که به عنوان خانگی مطرح می‌کنیم عکاسی است، اگر شما به عکاسی خانوادگی علاقه دارید و وقایع را می‌توانید به خوبی ثبت کنید بهتون این کسب و کار را پیشنهاد می‌کنم، این کسب و کار بسیار در ایران رونق گرفته است و از عکاسی مراسم عروسی گرفته تا عکاسی مراسم تولد و … و عکاسی برای کسب و کار های کوچک و خانگی برای استفاده در اکانت های شخصی.

میزان درآمد این کسب و کار خانگی پر سود با سرمایه کم چقدر است؟

درآمد این شغل با توجه حیطه شغلی متفاوت است و سالی حدود150میلیون تومان تا 1.5 میلیارد تومان تنوع دارد.
نکات مهم در کسب و کار خانگی

کسب و کارهای خانگی می‌توانند به اندازه یک شرکت مجزا درآمدزایی داشته باشند البته به شرطی که طبق اصول و روش‌های علمی راه‌اندازی شوند. راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی شاید به زمان زیادی نیاز نداشته باشد اما باید در نظر داشته باشید که ممکن است دریافت برخی مجوزهای این کار شما را کمی معطل کند. برای مثال اگر می‌خواهید یک کسب و کار خانگی در زمینه فروشگاه آنلاین داشته باشید نیاز به دریافت مجوزهایی دارید که دریافت آن‌ها کمی زمان‌بر است.

در مقاله راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی تمامی مراحل دریافت مجوزها را برای شما آورده‌ایم. البته بهتر است از همان ابتدا به فکر دریافت مجوزها نباشید. مجوزهای کسب و کار خانگی در ادامه راه شما را با موضوعات زیادی رو‌به‌رو می‌کند و ممکن است گرفتن آن در روزهای اول کار چندان به صرفه‌ای نباشد. برای مثال اگر شما از همان روزهای اول ای‌نماد را دریافت کنید ممکن است درگیر موضوعات مالیات و ارزش افزوده بشوید که موضوع چندان خوشایندی نیست. بهترین زمان برای دریافت مجوزهای مربوطه زمانی است که کسب و کار شما به یک وضعیت پایداری رسیده است.

اگر به کسب و کار خانگی‌تان به عنوان یک شغل دوم نگاه می‌کنید بهتر است در ادامه راه کمی با دقت بیش‌تر، به مسیرتان نگاه کنید. بسیاری از شرکت‌های بزرگ امروزی در سال‌های قبل یک کسب و کار خانگی کوچک بوده‌اند و زمانی‌ که با استقبال مردم مواجه شده‌اند به فکر گسترش کسب و کار خانگی‌شان افتاده‌اند. در این مورد مقاله تحقیق و توسعه می‌تواند کمک زیادی به شما داشته باشد تا با چالش‌های توسعه کسب و کار آشنا شوید. توسعه کسب و کار گرچه ممکن است زمان‌بر باشد و برای بسیاری از افراد موضوع دشواری باشد اما از طرفی می‌تواند به داشتن یک برند تجاری قدرت‌مند منجر شود. برندهای تحاری قدرت‌مند می‌توانند برای آینده شما بسیار مفید باشند. اگر به برندهای بزرگ نگاهی بیاندازید متوجه می‌شوید که این شرکت‌ها به مقدار بسیار زیادی به برندشان متکی هستند و یکی از دلایل عمده موفقیت این شرکت‌ها داشتن یک برند تجاری بی‌نظیر است. ممکن است با خود بگویید که داشتن یک برند تجاری برای یک کسب و کار خانگی چندان نیاز نیست اما زمانی‌که میزان درآمد کسب و کارهای خانگی را با یک‌دیگر مقایسه می‌کنیم متوجه نقش پررنگ برند می‌شویم. طبق بررسی‌های تیم دیپروتد، کسب و کارهای خانگی که به‌عنوان یک برند موفق فعالیت می‌کنند تا ۱۰ برابر فروش بیش‌تری نسبت به سایر کسب و کارهای خانگی دارند.
کدام کسب و کار خانگی پرسود مناسب من است؟

اگر به لیست شغل‌های معرفی شده در ابتدای مقاله نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که تنوع شغل‌های خانگی برخلاف انتظار، بسیار بالا است و هر شخصی متناسب با علاقه و استعدادی که دارد می‌تواند یک کسب و کار خانگی برای خود داشته باشد. یکی از مزیت‌های کسب و کار نسبتا به دیگر شغل‌ها این است که همه وظایف روی دوش یک نفر نیست و افراد خانواده نیز می‌توانند در این شغل شریک باشند. اگر می‌خواهید کسب و کار خانگی‌تان به موفقیت برسد بهتر است از پتانسیل تمامی افراد خانواده استفاده کنید. البته ممکن است در روزهای اول برای خودتان هم کار زیادی وجود نداشته باشد اما مطمئن باشید که به زودی مشتریان زیادی پیدا می‌کنید و تهیه کردن نیاز مشتریان ـ ارسال مرسولات و بسیاری کارهای دیگر زمان زیادی می‌برد که می‌توانید با تقسیم وظایف، کارتان را سریع‌تر جلو ببرید. البته در نظر داشته باشید که استفاده از دیگر اعضای خانواده شاید برای تمامی کسب و کارهای خانگی امکان‌پذیر نباشد اما مطمئن باشید که استفاده از کمک این افراد می‌تواند شما را نسبت به رقیب‌تان یک گام جلوتر بیاندازد.


 فرمول جالبی را بررسی کردیم که می‌گفت اگر می‌خواهید بدانید چه شغلی مناسب شماست بهتر است به مثلث علاقه، استعداد و مهارت توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای مثال فرض کنید شما می‌خواهید یک کسب و کار خانگی در حوزه هنرهای تجسمی داشته باشید؛ شما علاقه زیادی به این شغل ندارید اما می‌دانید که درآمد این شغل بسیار مناسب است. اما مثلث شغلی رفتن به سمت چنین کسب و کاری را به طور کامل رد می‌کند. به عبارت دیگر این مثلث شغلی این‌طور بیان می‌کند که اگر سه عامل “علاقه، استعداد و مهارت” در کنار یک‌دیگر نباشند، شما در آن شغل به موفقیت نمی‌رسید و یا موفقیت شما در این شغل پایدار نیست.

در هنگام انتخاب شغل خانگی بهتر است به استعدادهای شخصی‌تان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای مثال شخصی را در نظر بگیرید که کارمند یک شرکت خصوصی است و از ۷ صبح تا ۱۴ ظهر درگیر شغل اول خود است. حال فرض کنید این شخص مهارت بالایی در نقاشی. دارد. کسب و کارهای خانگی بسیار زیادی را می‌توان برای این شخص ترسیم کرد اما شاید محتمل‌ترین کسب و کارها برای این شخص کارگاره‌های نقاشی و فروش نقاشی‌هایش باشد. حال این شخص باید بین این ۲ شغل مناسب‌ترین را برای خود انتخاب کند. روش‌های متفاوتی وجود دارد که شخص یکی از این شغل را انتخاب کند اما اگر بعد از استفاده از مثلث شغلی به نتیجه خاصی نرسید می‌تواند هر ۲ شغل را برای مدتی ادامه دهد و سپس تصمیم‌گیری کند. تصمیم‌گیری شغلی یکی از مهم‌ترین تصمیمات هر شخص در دوران زندگی‌اش است پس باید دقت زیادی داشته باشید تا بهترین شغل را انتخاب کنید.

اگر هیچ ایده‌ای در مورد کسب و کار خانگی‌تان ندارید بهتر است نگاهی به لیست بالا بیاندازید و ببینید کدام یک از ۱۹ شغل مطرح شده مناسب شما است؟! ممکن است از بین ۱۹ شغل مطرح شده در این مقاله چند شغل در نگاه اول شما را به خود جذب کند در این صورت بهتر است مدت زمانی را صرف تحقیق هر کدام از شغل‌ها کنید و بعد از چند هفته بهترین را انتخاب و شروع کنید. برای مثال اگر شخصی می‌خواهد نویسندگی آزاد را شروع کند بهتر است در مورد این شغل به جست‌وجو در اینترنت بپردازد، سپس با افرادی که مشغول به این کار هستند صحبت کند. از شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید؛ توییتر، لینکداین و اینستاگرام می‌توانند چالش‌های هر شغل را به شما نشان دهند و خوب یا بد بودن این شغل‌ها برای شما مشخص کنند. پس بهتر است با خیالی آسوده این شغل‌ها را بررسی کنید و در هنگام انتخاب هیچ‌گونه عجله‌ای نداشته‌ باشید.


 جمع بندی

در این مقاله به بررسی انواع کسب و کارهای خانگی با سرمایه کم پرداختیم و بیان کردیم که هر کدام از این کسب و کارها چه میزان از درآمد را برای شما می‌توانند رقم بزنند یعنی در حقیقت پتانسیل هر کدام از این مشاغل را برای شما شرح و بسط دادیم، 19 کسب و کار را برای شما بررسی کردیم و درنهایت باتوجه به تجربه تیم دیپروتد در زمینه  مشاوره کسب و کار، مشاغل و کسب‌هایی که درحال حاضر در ایران می‌توانید راه بیندازید و به درآمد و ثروت قابل توجهی دست پیدا کنید را برایتان مطرح کردیم، امیداوارم از این مقاله نهایت استفاده را کرده باشید.

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید