اهداف و اصول تشکیل خانواده
اهداف و اصول تشکیل خانواده شورای مذکور به پیشنهاد شورای  فرهنگی و اجتماعی زنان  ، اهداف و اصول تشکیل خانواده   و سیاستهای تحکیم و تعالی  آن  را به شرح   ذیل تصویب نمود :

خانواده از ابتدای تاریخ تا کنون  در بین تمامی جوامع بشری  ، به عنوان اصلی ترین نهاد  اجتماعی ؛ زیر بنای  جوامع و  منشا فرهنگ ها  ، تمدن ها ، و تاریخ بشر بوده  است . پرداختن  به این بنای مقدس و بنیادین  و حمایت و هدایت  آن واقعی و متعالی اش ، همواره سبب اصلاح خانواده  بزرگ انسانی  و غفلت از آن موجب  دور شدن  بشر از  حیات حقیقی  و سقوط به ورطه  هلاکت و ضلالت  بوده است .

اسلام به عنوان مکتبی انسان ساز  بیشترین عنایت  را به تکریم ،  تنزیه  و تعالی خانواده  دارد و این نهاد مقدس  را کانون  تربیت و  مهد مودت  و رحمت می شمرد  و سعادت و شقاوت  جامعه انسانی را منوط به سلاح و فساد  این بنا می داند  و هدف از تشکیل خانواده را تامین نیازهای  مادی ، عاطفی و معنوی انسان . از جمله  دستیابی  به سکون و آرامش بر می شمارد . دستیابی به این اهداف والای مکتب اسلام  و حفظ و حراست  دقیق و مستمر  از آن  ، نیازمند  توجه  جدی  به خانواده  و پیاده کردن  قوانین  مربوط  به آن در اسلام  است و ضروری است کلیه برنامه ریزی هاو سیاستگذاری ها در تمام سطوح ، حق مدارانه  و ملهم از نگرش توحیدی  و در راستای  تعالی و مصالح خانواده باشد .

شورای فرهنگی – اجتماعی زنان براساس بند سوم شرح وظایف خود مبنی  بر سیاستگذاری و برنامه ریزی  جهت تقویت  نهاد مقدس  خانواده  بر مبنای آسان کردن تشکیل خانواده ، پاسداری از قداست  آن و استوار ساختن  روابط  خانوادگی  بر پایه  حقوق و اخلاق  اسلامی و نیز با بهره گیری از قران و سنت  ، قانون اساسی و  دیگر   قوانین جاری  در نظام  اسلامی ایران و رهنمودها و فرمایشات  حضرت امام خمینی (ره) و بیانات  روشنگرانه مقام معظم رهبری   در مورد خانواده ، اقدام به تهیه. سیاستهای تشکیل  ، تحکیم  و تعالی خانواده  نموده است .

تعریف خانواده :

خانواده گروهی است  متشکل از افرادی  که از طریق نسب یا سبب و رضاع با یکدیگر  به عنوان شوهر ، زن ، فرزندان، مادر ، پدر ، برادر و خواهر  در ارتباط متقابلند  و فرهنگ مشترکی پدید آورده و و در واحد خاصی به نام خانواده زندگی می کنند .

 اصول و مبانی :

1 – نظام زوجیت از ارکان  عالم خلقت و از آیات و نشانه های الهی است  و وحدت زنو مرد  در ابعاد انسانی و اختلاف  آنها در بعد  بشری از شاهکارهای خلقت و موجب  تداوم و تکامل حیات  آنان می باشد

2 – زن و مرد بر اساس حکمت الهی  با لحاظ تفاوت های  طبیعی  آنها باید از حقوق انسانی ، اجتماعی  اقتصادی و فرهنگی  عادلانه  بر خوردار شوند .

3 – خانواده واحد بنیادین جامعه  و کانون اصلی رشد   و تعالی انسان  است ، قوانین  و مقررات و برنامه های کشور باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده  ، حمایت و پاسداری از قداست  و استواری روابط  خانوادگی  بر پایه حقوق و اخلاق  اسلامی باشد .

4 – نتایج ازدواج ایجاد مودت ، رحمت و آرامش  میان زن و شوهر است  و با تکریم و احسان توسط فرزندان و و رحمت و تربیت توسط والدین  تداوم و تکامل می یابد .

5 اعضای خانواده به ویژه والدین  نسبت به حفظ حرمت  و صیانت خانواده  از آفات و آسیب ها  و توانا نمودن اعضا  در ابعاد شناختی  و رفتاری جهت  هدایت  آنها در مسیر الی الله  و حصول به حیات طیبه  مسئول می باشند  .

6 – تربیت  و عواطف اجتماعی  به عنوان مهم ترین  ویژگی های  نظام انسانی  از خانواده  نشات  می گیرد  و توجه به نقش محوری زن به عنوان  محور عاطفه و تربیت  و نقش محوری مرد در امر تربیت  و تامین معیشت  و اداره  زندگی  ، امری ضروری  است .

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید