شش گام کلی در استراتژی محتوا
۱. پرسونا مشخص کنید.به اینکه چطور با مخاطبانتان صحبت کنید، چه‌چیزهایی دوست دارند بشنوند، چطور به آن‌ها دست پیدا می‌کنید و همچنین مشخصات دموگرافیک و طبقه‌ی اجتماعی آن‌ها توجه کنید. توجه داشته باشید که شما در حال تولید محتوا برای مخاطب جدید و وفادار و آرمانی خود هستید. پس باید بسیار دقت کنید که مخاطبان مهم و مدنظر خود را با چه محتوایی هدف قرار دهید.
 ۲. چه چیزی باید منتشر کنید؟باید به محتوا به چشم ستون‌هایی نگاه کنید که هر کدام، یک پرسش، یک ایده یا یک گونه از محتوایی است که می‌توانید و قرار است به مخاطبتان ارائه دهید. این ستون‌ها به شما کمک می‌کنند بفهمید چه نوع محتوایی بیشتر روی مخاطب تأثیر می‌گذارد. مثلاً برای یک شرکت حوزه‌ی سلامت می‌توان سه ستون زیر را انتخاب کرد:١. سلامتی شادی است(کِیس‌استادی‌ها و تجربیات مشتریان)٢. ذهنتان را تغذیه کنید(مقالات و اینفوگرافیک‌ها)٣. چند وقت یک بار به پزشک مراجعه کنید(اخبار و اطلاعیه‌ها).
 ۳. سنجش محتوا انجام دهید.در سنجش محتوا مشخص می‌شود آیا محتوای تولیدی، هم‌راستا با راهبرد محتوا هست یا خیر؟ کدام کپی‌رایتر شما بهترین محتوا را تولید کرده است و کدام محتوا و کانال تأثیرگذارتر بوده است. باید بدانید هر چیزی که قابل سنجش نباشد، قابل بهبود هم نیست. اهداف قابل سنجش را به کمک مدل SMART تدوین کنید. برای این منظور از ماتریس محتوا استفاده شود.
 ۴. محتوا را در چه کانالی منتشر کنیم؟بعد از اینکه فهمیدید برای چه کسانی، چه محتوایی تولید کنید، می‌توانید مشخص کنید که در کجاها می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. هر نوع از مخاطبانتان را به یکی از کانال‌ها هدایت کنید. مثلاً شنوندگان پادکست‌هایتان را به توییتر، اعضای ایمیل را به خبرنامه، وفاداران را به اینستاگرام و...سعی کنید برای جذب بیشتر مخاطبانتان، از یک محتوا در چند کانال به اشکال مختلف استفاده کنید. مثلاً متن در بلاگ، خلاصه‌ی همان در تلگرام، به‌صورت اینفوگرافیک در اینستاگرام، یک جمله‌ی منتخب و تأثیرگذار در توییتر و مقدمه‌ای درگیرکننده برای ارسال به‌صورت ایمیل.
 ۵. در چه زمان‌هایی منتشر کنیم؟«محتوای خیلی زیاد به اندازه‌ی محتوای خیلی کم مضر است.»دراین‌باره، از تقویم محتوا بهره بگیرید. می‌توانید درباره‌ی آن مطالعه کنید.
 ۶. چرا باید محتوا تولید کنیم؟برای موفق‌بودن بازاریابی محتوایی باید اهداف قابل سنجش تعیین کنید. برای مثال، خروجی‌های به‌خصوصی را که می‌خواهید از هر نوع محتوا به‌دست بیاید، شناسایی کنید.
0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید