اینفلوئنسر مارکتینگ ، آینده بازاریابی اینترنتی
اینفلوئنسر مارکتینگ ، آینده بازاریابی اینترنتی در یک سال اخیر در اینستاگرام که از محبوبیت ویژه ای بین کاربران شبکه های اجتماعی در ایران برخوردار است ، حتماً به پست هایی برخورده اید که توسط کاربران پر فالوور منتشر شده. پر فالوورها ، اینفلوئنسرها ( Influencer ) یا همان تاثیر گذاران و آدم معروف های اینستاگرام هستند که در ایران مسیر شکل گیری پروفایل آنها و همکاری آنها با برندها متفاوت از آن چیزی است که در دنیا رخ داده. 
پیش از این روند و جریان اینفلوئنسرها تنها به معرفی محصولی به فالوورهای شان بسنده می کردند. اگرچه در این زمان هم بابت انتشار پست ها پول دریافت می کردند اما این در شرایطی بود که تعداد اینفلوئنسرها اندک بود و به نوعی تبلیغات پنهان به شمار می رفت تا جایی که مخاطبان آدم معروف های اینستاگرام ، پست های تبلیغاتی را توصیه هایی تلقی می کردند که از سوی کاربری ارائه شده که سلیقه و انتخاب هایش را دوست دارند. 

اما کم کم در یک سال اخیر در این جریان پست ها به آگهی تبلیغاتی نزدیک تر شدند. آنچه از واکنش کاربران در اینستاگرام برمی آید این است که بسیاری از آنها فعالیت تبلیغاتی و درآمدزایی اینفلوئنسرها را به رسمیت شناخته اند.

 از سوی دیگر مخاطبان آدم معروف های اینستاگرام گاهی نسبت به افزایش انتشار پست های تبلیغاتی این افراد اعتراض می کنند و از کاربر می خواهند تعداد این نوع از پست ها را کم کند. این مساله حاکی از آن است که شاید تاثیرگذاری این پست ها خواه ناخواه کاهش پیدا کرده است و مخاطبان می دانند که دیگر تبلیغات پنهانی در کار نیست و آشکارا صفحه ای که دوست دارند به رسانه ای درآمدزا تبدیل شده است.


 خبرهای زیادی درباره اینستاگرام و آدم معروف هایش در ایران منتشر شده. تاثیرگذاری این افراد روی مخاطبان شان انکار نشدنی است.

 هرچند که در دنیا اینفلوئنسر یا فرد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی تعریف ثابتی ندارد. اینکه با چه تعداد فالوور کسی تبدیل به اینفلوئنسر می شود؟ رفتار حرفه ای یک اینفلوئنسر باید چگونه باشد؟ او چقدر می تواند اطلاعاتی که برای انتشارشان پول گرفته را به عنوان توصیه های خودش مطرح کند؟ این سوال هایی است که پاسخ آنها ممکن است زندگی مجازی اینفلوئنسرها را تحت تاثیر خود قرار دهد.

 چندی پیش بلومبرگ نیز گزارشی منتشر کرد با تیتر اعترافات یک اینفلوئنسر اینستاگرام ( Confessions of an Instagram Influencer ) این گزارش خواندنی درباره این است که چطور و از چه مسیری یک آدم معمولی بدل به یک چهره تاثیرگذار ایسنتاگرام شد و به نوعی پاسخی به سوال های بالادر خود دارد
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید