7 استارت آپ موفق جهان را بشناسید
7 استارت آپ موفق جهان را بشناسید
 در چند سال گذشته، شاهد افزایش تعداد شرکت های خصوصی بوده ایم که ارزش آن ها به یک میلیارد دلار می رسد؛ شرکت هایی که در اصطلاح به آن ها «یونیکورن» می گویند.

ولی با اینکه استارتاپ های زیادی یونیکورن می شوند، دسته جدیدی از استارتاپ ها به وجود آمده است: شرکت های «دکاکورن» که ارزش آن ها به بیش از 10 میلیارد دلار می رسد.

این ها اوبرها و ایربی‌ان‌بی های جهان هستند، استارتاپ هایی که تمام تلاش خود را می کنند تا شرکت هایی خصوصی باقی بمانند و مدام به دنبال سرمایه های میلیونی بیشتر در ارزش گذاری های بالاتر و بالاتر هستند.

در ادامه استارتاپ های آمریکایی که ارزش آن ها بیشتر از 10 میلیارد دلار است را معرفی می کنیم.

7. دراپ باکس (Dropbox)

ارزش گذاری: 10 میلیارد دلار

مدیرعامل: درو هیوستون
دراپ باکس در سال 2014 بعد از دریافت سرمایه ای 617 میلیون دلاری به ارزش 10 میلیارد دلار رسید. از آن زمان، این کمپانی تمرکز خود را به سمت مشتریان تجاری تغییر جهت داده و سال گذشته سرویس تجاری خود را ارائه کرد.

این شرکت در سال 2016 هزینه های خود در زمینه کارکنان را کاهش داد، چیزی که 25 هزار دلار در سال برای هر کارمند خرج روی دست شرکت می گذاشت. با این که دراپ باکس جزئیات مالی خود را فاش نمی کند، ولی گفته می شود که در سال 2016 بیش از 500 میلیون دلار درآمد کسب کرد. درو هیوستون مدیرعامل دراپ باکس در ماه ژوئن 2017 اعلام کرد که این شرکت هم اکنون جریان نقدینگی مثبتی دارد، که برای یک کمپانی تکنولوژی با رشد سریع نقطه عطف مهمی است.


6. پینترست (Pinterest)

ارزش گذاری: 11 میلیارد دلار

مدیرعامل: بن سیلبرمن
در ماه می 2015، پینترست سرمایه ای به مبلغ 533 میلیون دلار از سرمایه گذارانی همچون شرکت های اندریسن هوروویتز، فرست مارک و گلدمن ساکس جمع آوری کرد، که ارزش این شرکت سن فرانسیسکویی را به 11 میلیارد دلار رساند.

این پلتفرم کشف مجازی و پین کردن بیش از 175 میلیون کاربر فعال ماهانه داد، که بیشتر از نیمی از آن ها بین المللی هستند. این شرکت در ماه های اخیر تمرکز خود را به بازارهای خارجی مثل بریتانیا، فرانسه، آلمان، ژاپن و برزیل گسترش داده است، و تبلیغات روی پلتفرم خود را دو برابر کرده است. در ماه آگوست 2016، پینترست سرویس بوکمارک آنلاین اینستاپیپر (Instapaper) را خریداری کرد.

در سال 2016 شایعاتی به گوش می رسید که پینترست در لبه سهامی عام شدن قرار داشت، و در ماه اکتبر همان سال این شرکت اولین مدیر ارشد مالی خود را معرفی کرد، که نشانه ای بر این موضوع بود که پینترست یک قدم به عرضه اولیه سهام نزدیک تر شده است.


5. اسپیس اکس (SpaceX)

ارزش گذاری: 12 میلیارد دلار

مدیرعامل: ایلان ماسک
بعد از جذب 1 میلیارد دلار سرمایه از سوی شرکت های فیدلیتی و گوگل در ژانویه 2015، شرکت اسپیس اکس متعلق به ایلان ماسک به ارزش 12 میلیارد دلار رسید.

کمتر از یک سال بعد، اسپیس اکس موشک فالکون 9 را به فضا پرتاب کرد، ماهواره ای را رها کرد و بعد سالم به زمین بازگشت. موفقیت این پرتاب و فرود ثابت کرد که استفاده مجدد از موشک های گران قیمت به جای سقوطشان در اقیانوس امکان پذیر است.

ولی 2016 سال پر چالش تری برای این کمپانی بود. در ماه سپتامبر، یک موشک اسپیس اکس در حیت تست پرتاب منفجر شد، و ماهواره ای که فیسبوک قصد داشت کرایه کند را نابود کرد. از آن زمان، اسپیس اکس راه اندازی سیستم موشکی قدرتمندتر دیگری (فالکون هِوی) را به تأخیر انداخته است. همچنین این شرکت ارسال موشکی با خدمه فضانوردان ناسا را نیز تا سال 2018 به تعویق انداخته است.


4. وی وُرک (WeWork)

ارزش گذاری: 18 میلیارد دلار

هم مؤسسان: میگل مک کلوی و آدام نیومن

 استارتاپ فضای کار اشتراکی وی وُرک در ماه مارچ گذشته با جذب 300 میلیون دلار سرمایه از شرکت سافت بانک، به ارزش 18 میلیارد دلار رسید و تبدیل به چهارمین استارتاپ پرارزش در آمریکا شد.

گفته می شود که وی ورک در آینده ای نزدیک تبدیل به شرکت سهامی عام می شود، و حتی ممکن است چند کمپانی کوچک تر را نیز خریداری کند.


3. پالانتیر (Palantir)

ارزش گذاری: 20 میلیارد دلار

مدیرعامل: الکس کارپ
پالانتیر در سال 2016 سرمایه ای 2 میلیارد دلاری جذب کرد و ارزش آن به 20 میلیارد دلار رسید. ولی علی رغم درآمد 1.7 میلیارد دلاری از قراردادها در سال 2015، به نظر می رسد که پالانتیر هنوز به سوددهی نرسیده باشد.

این استارتاپ داده کاوی به شدت مخفیانه عمل می کند، و در ماه ژوئن گزارش های منتشر شد که پالانتیر 225 میلیون دلار سهام کارکنان خود را در ازای سکوت آن ها خریداری کرد.

پالانتیر از طرف شعبه سرمایه گذاری خطرپذیر شرکت CIA حمایت می شود و گفته می شود که با دولت کار می کند، به طوری که یک بار در افشاگری های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی دولت آمریکا، به نقش پالانتیر نیز اشاره شد. همچنین گفته می شود که پالانتیر به دولت آمریکا کمک کرد که اسامه بن لادن را پیدا کند، و با استفاده از فناوری تشخیص چهره به پلیس در غربال کردن تعداد بسیار زیادی ویدئو کمک کرد تا بمب گذاران ماراتن بوستون را پیدا کند.

ولی اخیراً پالانتیر با وزارت کار آمریکا دچار مشکل شد، و اتهاماتی به این شرکت وارد شد که فرایندهای استخدامی مهندسان نسبت به آسیایی ها تبعیض قائل می شود. این شرکت موافقت کرد که 1659434 دلار حقوق و سهام به کارکنانی که از این موضوع ضربه دیده بودند پرداخت کند.


2. ایربی‌ان‌بی (Airbnb)

ارزش گذاری: 31 میلیارد دلار

مدیرعامل: برایان چسکی، مدیر ارشد محصول: جو گبیا، مدیر ارشد فناوری: ناتان بلچارکزیک
ایربی‌ان‌بی استارتاپ کرایه خانه سال 2016 پرچالشی را پشت سر گذاشت، ولی این شرکت همچنان دومین استارتاپ پرارزش در آمریکا است.

ایربی‌ان‌بی در سال 2016 با موانع حقوقی در سن فرانسیسکو و نیویورک مواجه شد، ولی همچنین 850 میلیون دلار سرمایه جذب کرد و سرویس جدیدی به اسم Trips را در ماه نوامبر همان سال ارائه کرد که هدف از آن تبدیل شدن به شرکت خدمات کامل مسافرتی بود.

در ماه مارچ 2017، ایربی‌ان‌بی 1 میلیارد دلار سرمایه جذب کرد که ارزش این کمپانی را به 31 میلیارد دلار رساند. حالا، ایربی‌ان‌بی ظاهراً قصد دارد به همان روش شرکت اسپاتیفای تبدیل به شرکتی سهامی عام شود.


1. اوبر (Uber)

ارزش گذاری: 68 میلیارد دلار

مدیرعامل: دارا خسروشاهی

 اوبر پرارزش ترین استارتاپ در آمریکا و سراسر جهان است، و از ارزش گذاری رقیب اصلی اش یعنی «دیدی چوکسینگ» تقریباً 20 میلیارد دلار پیشی گرفته است.

این استارتاپ کرایه تاکسی چندین میلیارد دلار در سال های اخیر سرمایه جذب کرده، از جمله سرمایه ای 3.5 میلیارد دلاری از عربستان سعودی و 2 میلیارد دلار به صورت وام. اوبر در ماه می 2017 اعلام کرد که 708 میلیون دلار در سه ماهه اول 2017 ضرر کرده بود، ضرری کمتر از 991 میلیون دلار که در سه ماهه پش از آن دچار شده بود.

جدا از مسائل مالی، اوبر با وجود گزارش ها تبعیض جنسیتی و آزار جنسی، جدایی برخی از مدیران اجرایی و طرح دعوی حقوقی از سوی ویمو (Waymo)، شرکت خودرو خودران متعلق به گوگل که اوبر را متهم به سرقت فناوری کرد، سال 2017 را پر از چالش سپری کرد.

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید