راز فروش لکسوس در دوران رکود اقتصادی
چندین سال قبل و در دوران رکود اقتصادی جهانی ، مدیر یکی از نمایندگی‌های فروش خودروی لکسوس (Lexus) که یکی از خودروهای لوکس و گران‌قیمت شرکت تویوتا است ، اعتقاد داشت اوضاع اقتصادی مهم نیست ، بلکه واکنش او مهم است.

این مدیر خلاق تصمیم گرفت کار متفاوتی بکند. اگر همان واکنش همیشگی را نسبت به رکود نشان می‌داد ، مردم دیگر از او خرید نمی‌کردند و ورشکست می‌شد. البته طبیعی هم بود که به علت گران‌بودن قیمت خودروهای لکسوس و اوضاع بد اقتصادی ، مردم توان خرید آن‌ها را نداشته باشند.

کاری که این مدیر توانا انجام داد این بود که از خودش پرسید: «کسانی که پول خرید خودروهای من را دارند کجا هستند ؟ » جوابی که گرفت این بود: «در زمین‌های چوگان ، در باشگاه‌های تفریحی ، در اسکله‌های قایقرانی.»

سپس پنج نفر از فروشندگانش را برداشت و یک ناوگان کوچک از خودروها را به راه انداختند و به باشگاه‌های تفریحی آن اطراف رفتند و گفتند: «چه کسی می‌خواهد با یک LS 400 (یک مدل لکسوس) رانندگی کند ؟ »
همه گفتند: «عیبی که ندارد ، کمی رانندگی می‌کنیم.»

بعد او گفت: «چرا خودرو را به مدت یک هفته قرض نمی‌گیرید ؟ خودروتان را در نمایندگی ما بگذارید و یکی از خودروهای ما را بردارید و ببرید. ما هم از گواهینامه‌تان یک فتوکپی می‌گیریم که بتوانیم پیدایتان کنیم.»

کسانی که خودرو را برده بودند ، بعد از یک هفته که وقتشان تمام می‌شد برمی‌گشتند. حدس می‌زنید اغلب آن‌ها چه می‌گفتند ؟
«نمی‌خواهم از راندن آن دست بکشم. این خودروی جدید را دوست دارم.»

بدون شک اگر شما هم این تجربه را داشته باشید که از خودروی قدیمی‌تان پیاده شوید ، در یک نمایندگی مجاز داخل یک خودروی جدید بنشیند ، آن را به‌طور آزمایشی برانید و بعد پشت فرمان خودروی قدیمی‌تان برگردید ، ناگهان خودرو قدیمی‌تان دیگر به خوبیِ قبل به نظر نخواهد رسید. چون اکنون می‌دانید که رانندگی با خودرویی بهتر چطور است.

در نتیجه‌ی این کار ، مجموعه‌ی تحت مدیریت او در دوران رکود خیلی بیشتر از زمانی فروش کرد که منتظر می‌ماند تا مردم به نمایندگی فروش بیایند. این مدیر باهوش توانست تعداد زیادی از این خودروهای لوکس و گران‌قیمت را بفروشد ، زیرا کار متفاوتی انجام داد.

بنابراین مهم نیست که دیگران به شما چه می‌گویند و با شما چه رفتاری دارند.
مهم این است که شما در پاسخ به اوضاع کسب‌وکار چه واکنشی نشان می‌دهید و چه کار خلاقانه و متفاوتی می‌کنید. نباید تحت تأثیر اوضاع و احوال نامناسب قرار گیرید. همین رویکرد است که نتیجه را به نفع شما رقم می‌زند.

برای موفقیت در هر کار ، اوضاع اقتصادی مهم نیست ، بلکه واکنش شما مهم است.
فرد خلاق و باهوش در اوضاع بد و رکود اقتصادی ، کاری متفاوت انجام می‌دهد و اوضاع را به نفع خود تغییر می‌دهد.
0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید