مزایای کسب و کار الکترونیک در بازاریابی
مزایای کسب و کار الکترونیک را می‌توان به دو دسته مزایای محسوس و مزایای نامحسوس کسب و کار الکترونیک تقسیم نمود. از ویژگی‌های محسوس کسب و کار الکترونیک می‌توان به:

 افزایش فروش و درنتیجه افزایش درآمد از طریق محصولات جدید، بازارهای جدید، تکرار خرید مشتریان فعلی و همچنین خریدهای موازی.
 کاهش هزینه‌های بازاریابی از طریق صرفه‌جویی در زمان، فروش بهنگام و کاهش هزینه‌های ارتباط بازار و توزیع.
 کاهش هزینه زنجیره ارزش از طریق کاهش موجودی انبار، افزایش رقابت در میان عرضه‌کنندگان، دوره زمانی کوتاه‌تر در ارائه تقاضا، کاهش هزینه‌های اجرایی ناشی از فرآیندهای تجاری روتین مانند کارمندیابی.

ازجمله مزایای نامحسوس کسب و کار الکترونیکی می‌توان به:

 بهبود وجهه شرکت: به‌طور مثال کارخانه‌ای که از طریق وب‌سایت خود به بازاریابی و فروش محصولات می‌پردازد، درواقع وجهه سیستم بازاریابی و فروش شرکت در وب افزایش می‌یابد.
 ارتقای برند: شرکتی که از طریق فناوری اطلاعات به معرفی و عرضه فعالیت و خدمات اهتمام ورزد تلاشی غیرمستقیم برای برند خود در رسانه اینترنت خواهد داشت که جای تأمل دارد.
 ارتباطات بازاریابی سریع‌تر: تسریع ارتباطات بازاریابی و پاسخگوتر شامل ارتباطات شخصی و فردبه‌فرد، از مزایای نامحسوس کسب و کار الکترونیکی به شمار می‌آید.
 چرخه حیات تولید محصول سریع‌تر: وقتی از طریق ICT بتوان چرخه تولید محصولات را هدایت و تسریع کرد، بهره‌وری نیروی کار ارتقا یافته و ارزش‌افزوده فرآیند تولید افزایش می‌یابد.
 بهبود خدمت‌رسانی به مشتریان دوردست: شاخص‌ترین قابلیت کسب و کار الکترونیک توجه به طیف گسترده‌ای از مخاطبان هدف در اقصی نقاط جهان است. اگر همین سیستم بازاریابی و اطلاع‌رسانی بخواهد رفتاری سنتی داشته باشد میلیون‌ها دلار هزینه نیز کفایت نمی‌کند.
 یادگیری برای آینده: کسب و کار الکترونیک، یک سازمان یادگیرنده دیجیتالی است که فرصت‌ها و تجارب ارزنده‌ای را می‌توان با هزینه‌ای کم در قیاس با محیط سنتی و غیرمجازی، در اختیار داشته باشد.
 برآورد انتظارات مشتری: انتظارات مشتری از طریق یک پورتال الکترونیکی ۲۴ ساعته که می‌تواند مالتی مدیا و هوشمند نیز باشد، برآورده می‌شود.
 شناسایی شرکای تجاری جدید: شناسایی شرکای جدید و پشتیبانی از شرکای تجاری موجود شرکت، ازجمله مهم‌ترین مزایای نامحسوس کسب و کار الکترونیکی به شمار می‌آید.
 مدیریت بهتر اطلاعات: از طریق کسب و کار مبتنی بر ICT همه‌چیز قابل‌طبقه‌بندی سیستماتیک و بررسی هوشمندانه است. از طریق نرم‌افزارهای هوشمند می‌توان به جمع‌آوری اطلاعات مشتریان بر اساس نوع محصولات و خدمات پرداخت و بر اساس تعاریف و توابع مشخص، نسبت به ارتباط هدفمند با جامعه مخاطبان روی آورد.
 دریافت بازخورد از مشتری: افزایش امکان دریافت بازخورد از مشتری، بارزترین کارکرد مزایای کسب و کار الکترونیکی است. فیدبک مداری سریع از طریق کسب و کار الکترونیک در کمتر از چند ساعت می‌توانید با مخاطب تماس برقرار کرده و سرویس خاص خود را بر اساس نیاز وی به او ارائه دهید.

0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید