محتوای فارسی رسانه‌های اجتماعی زردی دارد!
امروز هر کسب و کار و برندی به صورت پیشگیری ناپذیر در رسانه‌های اجتماعی عمومی صفحه یا اکانت دارند. دلیل آن هم این است که مخاطب امروزی در این رسانه‌ها وقت می‌گذرانند و باید برای ارتباط با آنها به سوی این رسانه‌ها رفت.

رسانه‌های اجتماعی امروز اجتماع آنلاینی هستند که مطمئا اصولی برای مدیریت آنها وجود دارد. اصولی که نیازمند فردی است که مدیر اجتماع آنلاین (Online Community Manager) نامیده می‌شود. اما کسی که به عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی (Social Media Manager) در این رسانه‌ها فعالیت می‌کند، باید یک سری وِیژگی‌های داشته باشد که فرد دیگری ندارد. یکی از این ویژگی‌های مهم مدیریت محتوا در این رسانه‌هاست. آنچه که امروز در برای معرفی محتوای پارسی رسانه‌های اجتماعی (فیس‌بوک) رخ می‌دهد:

“بکوب اون لایکو”، “اولی لایک دومی شیر”، ”عکس زیر چندتا لایک داره”، این کلمات امروز در فیس‌بوک از سوی مدیران صفحات یا حتی کاربران دیگر عادی شده است و حتی بعضی ها آن را به سخره می‌گیرند. اما اتفاقی که رخ داده این است که این کلمات به عنوان مفهوم (Concept) در حال عمومی شدن است که متاسفانه صفحات رسمی سایت‌های و برندهای معتبر نیز از این جملات استفاده می‌کنند!

جالب این است که گویا کاربران نیز با این کلمات تحریک می‌شوند و لایک و شیر می‌کنند! اما منطقی به نظر نمی رسد. لایک و شیر به علت داد زدن و درخواست مدیران صفحه نیست بلکه به خاطر محتوایی است که در آن مطلب وجود دارد.

آنچه که در دنیا برای مدیریت محتوای صفحات یا اکانت‌های رسمی رسانه‌های اجتماعی وجود دارد، تدوین راهبرد رسانه‌های اجتماعی (Social Media Strategy) است که در آن نقشه راه فعالیت مدیران و کارمندان در رسانه‌‌های اجتماعی مشخص می‌شود.

 امروز یکی از کارکردهای اصلی رسانه‌های اجتماعی این است که محتوا را غنی کنند (ویکی پدیا مثال خوبی در این زمینه است) سعی در تولید و افزایش دانش از طریق محتواست اما متاسفانه زردی که امروز در رسانه‌های اجتماعی و در کل وب پارسی وجود دارد، گاهی باعث می‌شود مدیران صفحات و رسانه‌های اجتماعی پارسی نیز به اشتباه در این زردی شریک می‌شوند و به آن دامن می‌زنند. (زردی رسانه‌های اجتماعی ادامه زردی رسانه‌های جمعی از جمله رادیو، تلویزیون و مطبوعات است)

این کاملا درست است که اکانت های رسمی باید در رسانه‌های اجتماعی محتوای رسمی نداشته باشد و ادبیات آن متفاوت باشد اما قرار نیست ادبیات محاوره شود! ادبیات محاوره و سخیف در شان یک اکانت رسمی و برند بین المللی نیست.

گاهی باید به این فکر کنیم که دکمه لایک و شیر تنها یک عدد است که بالا و پایین می‌رود و باید از خود بپرسیم آیا ارزش دارد اعتبار و خوشنامی یک مجموعه به خاطر این اعداد بالا و پایین برود ؟ اینجاست که می گویند “مرا کیفیت چشمان تو کافیست!”.




جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید