استعفای رئیس سازمان بورس تقدیم وزیر اقتصاد شد

حسن قالیباف - بورس استفا
استعفای رئیس سازمان بورس تقدیم وزیر اقتصاد شد

حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، استعفای دوباره خود را به دلیل فراهم نشدن شرایط اعلامی، به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارایه کرد.
لحظاتی پیش خبرگزاری‌های مختلف از استعفای رئیس سازمان بورس خبر دادند.

بر این اساس حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، استعفای دوباره خود را به دلیل فراهم نشدن شرایط اعلامی، به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارایه کرد.

استعفای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حالیست که بورس در محدوده حساسی قرار دارد و قالیباف‌اصل امروز با وزیر اقتصاد و نمایندگان مجلس جلسه‌ای در خصوص بازار سرمایه برگزار کردند.

حسن قالیباف اصل کیست؟
پس از آن که خبر پذیرفته شدن استعفای شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس اوراق بهادار از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی رسانه ای شد، گمان زنی ها در مورد رئیس جدید سازمان بورس آغاز شد. سرانجام حسن قالیباف اصل به عنوان رئیس سازمان بورس اوراق بهادار انتخاب شد
مدتی است که زمزمه تغییر رئیس سازمان بورس اوراق بهادار مطرح شده است. زمزمه ای که با پذیرفته شدن استعفای شاپور محمدی قوت گرفت.

به گزارش بورس تابناک، شاپور محمدی از مرداد ماه 1395 جانشین محمد فطانت شد و به عنوان سومین نفر به صندلی ریاست سازمان بورس تکیه زد و سکاندار بازار سرمایه شد. وی که می توانست با تمدید 30 ماهه (در دی ماه 1397) شورای عالی بورس تا پایان تابستان 1400 در این سمت باقی بماند، با حاشیه های ایجاد شده تصمیم به استعفا گرفت. استعفایی که با تایید فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد همراه شد.
خبرها حکایت از آن داشت که شورای عالی بورس جهت تغییر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز مورخه 23 فروردین ماه 1399 جلسه ای را راس ساعت 16 برگزار کرد.

ساعاتی پیش خبرهایی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه با تماس امروز وزیر اقتصاد، حسن قالیباف اصل از ریاست دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا (س) خداحافظی کرده است تا بعد از حدود 18 ماه با برگشت به بازار سرمایه، سکاندار سازمان بورس شود.

خبری که یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار دقایقی قبل در صفحه شخصی خود در شبکه‌های مجازی آن را تایید کرد و از موافقیت شورای عالی بورس با استعفای شاپور محمدی و جایگزین شدن حسن قالیباف اصل خبر داد.

در جلسه شورای عالی بورس چه گذشت؟

در جلسه شورای عالی بورس که با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورای عالی بورس برگزار شد، وی ضمن قدردانی از تلاش های شاپور محمدی در مدت حضور 45 ماهه خود در پست ریاست این سازمان، استعفای وی را پذیرفت و حسن قالیباف اصل را با توجه به حدود 30 سال تجربه به عنوان رئیس این سازمان پیشنهاد کرد.

این پیشنهاد با اکثریت آرا پذیرفته شد و حسن قالیباف اصل برای یک دوره 30 ماهه به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.

حسن قالیباف اصل کیست؟
حسن قالیباف اصل که در سال 1348 در شهر مراغه از شهرهای استان آذربایجان شرقی متولد شد. وی تحصیلات خود را در سه مقطع کارشناسی مدیریت بازرگانی در دانشگاه تهران ۱۳۷۱، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران ۱۳۷۳و دکترای مدیریت مالی، دانشگاه تهران، ۱۳۸۱ گذراند.

از جمله سوابق حسن قالیباف اصل در گذشته، می توان به مدیرعاملی و عضو هیات مدیره شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید، مدیرعاملی و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان، مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی، کارشناس سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر، کارشناس اعتبارات خارجی بانک توسعه صادرات ایران، کارشناس صادرات شرکت سیمان فارس و خوزستان و عضو هیات مدیره شرکت‌های تامین سرمایه امین، تراکتورسازی ایران و سرمایه‌گذاری سپه اشاره کرد.

شایان ذکر است که قالیباف اصل، 12 سال مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران بوده و از مدیران خوشنام بازار سرمایه محسوب می شود.


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ابقا شد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ابقا شد. دیروز جلسه شورای عالی بورس به ریاست دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل این وزارتخانه تشکیل و با اتفاق آرا دکتر شاپور محمدی برای یک دوره ۳۰ ماه دیگر به عنوان سکاندار بازار سرمایه برگزیده شد


دیروز جلسه شورای عالی بورس به ریاست دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل این وزارتخانه تشکیل و با اتفاق آرا دکتر شاپور محمدی برای یک دوره ۳۰ ماه دیگر به عنوان سکاندار بازار سرمایه برگزیده شد.

به گزارش کانون کارگزاران به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)،  یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با جزییات این جلسه گفت: هجدهم دی ماه  جلسه شورای عالی بورس به ریاست دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور همه اعضا تشکیل و پیرامون موضوعات مختلف بازار سرمایه بحث و گفتگو شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اشاره به پایان حکم  ۳۰ ماهه نخست دکتر شاپور محمدی به عنوان سکاندار بازار سرمایه افزود: طی این جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به دستاوردهای  دو سال اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار خواستار تداوم فعالیت دکتر شاپور محمدی به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار شد.

یاسر فلاح افزود: دکتر محمدی با رای مثبت همه اعضای شورای عالی بورس برای یک دوره ۳۰ ماهه دیگر تصدی سازمان بورس و اوراق بهادار را بر عهده گرفت.


0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید