شروع ثبت نام چرخه دوم شتابدهی
شروع ثبت نام چرخه دوم شتابدهی 
یک استارت آپ از یک احساس شروع می شود. از احساس وجود مشکلی در جامعه یا جهان، از احساس نبود چیزی که میتوانست باشد اما نیست! و در روند تبدیل این احساس به یک کسب و کار بالغ و کسب درآمد، مراحل مختلفی را پشت سر میگذارد. در ابتدا بنیانگذار استارت آپ باید مطمئن شود احساسش درست است؛ این مرحله سختی است چرا که احساس به خاطر احساس بودنش ما را ممکن است کور و یا متوهم کند. در این مرحله باید مطمئن شویم که مشکل درستی را در دنیا شناسایی کرده ایم، باید بررسی کنیم که آیا این نیازی که ما از آن حرف میزنیم توسط دیگران هم احساس میشود، آیا این کمبودی که ما دیده ایم برای دیگران نیز اهمیت دارد یا خیر و آیا اکنون زمان آنست که ما این مشکل یا کمبود را رفع کنیم؟ و سپس برای این مشکل یا کمبود، راه حلی طراحی کنیم که قابل پذیرش مشتری احتمالی ما باشد. در ادبیات کسب و کار ما به این مرحله Problem – solution fit میگوییم. یعنی تشخیص درست مشکل و طراحی راه حل مناسب آن. این مرحله به ندرت شامل کار فنی و عموما شامل تحقیق، پرس و جو، گشتن در بازار و ایده پردازیست.

در مرحله بعد، باید به این فکر کنیم که چطور میتوان از این راه حل کسب در آمد کرد و به این سوال به ظاهرساده پاسخ دهیم که چه کسی، بابت چه چیزی و چه میزان به ما پول میدهد!!! و طراحی مدل کسب و کار صورت میگیرد و در این مرحله است که بین یک استارت آپ و یک کسب و کار سنتی تفاوت ایجاد میشود. استارت آپ باید بتواند مدل درآمدی ای طراحی کند که اصطلاحا گسترش پذیر و تکرار پذیرباشد یا به عبارت دیگر با افزایش مشتریان آن، درآمدش به صورت نمایی افزایش یابد. احتمالا همزمان یا بعد از این مرحله، کار فنی نیز آغاز میشود. تیم باید محصولی توسعه دهد که بتواند راهکار طراحی شده را به درستی به دست استفاده کننده برساند و این کار پر از سعی و خطا و امتحان کردن خواهد بود برای همین تیم با حداقل ها جلو میرود که به آن محصول، MVP یا حداقل محصول پذیرفتنی گفته میشود. کلیه این فرآیند Product – market fit نام دارد، یعنی بررسی مناسب بودن محصول برای بازار. بعد از جا افتادن محصول در بازار، زمان جذب سرمایه و رفتن از حداقل ها به سمت حداکثرهاست، در این مرحله، Scale یا گسترش صورت میگیرد.
روند ذکر شده مسیری پر خطر و طولانیست از این رو برای کاهش ریسک و زمان مسیر، شتابدهنده ها به وجود آمدند. شتابدهنده با پرداخت بخشی از هزینه مسیر به عنوان سرمایه بذری یا seed money و در اختیار قرار دادن فضای کار و امکانات اولیه سعی دارد بخشی از ریسک بنیانگذاران استارت آپ را برای خود بخرد. همچنین با ارائه تجربیات و آموزش ها و همراهی تیم ها سعی در شتاب دادن به روند حرکت آنها در این مسیر دارد و در نهایت به تیم ها کمک می کند تا برای گسترش خود سرمایه لازم را جذب کنند.

از آنجایی که زمان، فضا و بودجه شتابدهنده ها محدود است معمولا در دوره اصلی شتابدهی خود نمیتوانند تمام این مسیر را پوشش دهند و دوره اصلی شتابدهی با تمرکز بر روی مرحله Product- market fit و توسعه مدل کسب و کار است. در همین راستا شتابدهنده نوین تک دومین دوره شتابدهی خود را از ۳۰ تیرماه سال جاری به مدت ۶ ماه آغاز خواهد کرد و ثبت نام این دوره تا ۲۷ اردیبهشت از طریق کلیک بر روی این لینک خواهد بود و این دوره برای تیم هاییست که به شیوه ای اصولی از صحت و اعتبار ایده خود مطمئن شده اند و تولید محصول اولیه را آغاز کرده اند.

اما شتابدهنده ها عموما تیم های مراحل قبلی را نیز فراموش نمی کنند و برای این منظور دوره های پیش شتابدهی برگذار میشود و در این دوره ها به تیم ها کمک می شود تا ایده خود را بررسی و اصلاح کنند. شتابدهنده نوین تک دوره دوم بوت کمپ خود را برای این منظور در تاریخ ۲ الی ۲۸ خرداد برگزار میکند که زمان ثبت نام آن همزمان با دوره اصلی و از طریق ثبت نام  در این لینک میباشد. در این رویداد ۱ ماهه سعی میشود تا تیم ها بتوانند با پایه های اصولی توسعه کسب و کار آشنا شده، ایده خود را بررسی و در صورت نیاز اصلاح کنند، مدل اولیه ای از کسب و کار خود پیدا کنند و ساخت محصول اولیه را آغاز کنند و در صورت علاقه به دوره شتابدهی وارد شده ادامه مسیر طولانی خود را آنجا طی کنند.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید